۲۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۲۰

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

استفاده از نتایج علمی کنفرانس‌های دانشگاهی مورد غفلت است

استفاده از نتایج علمی کنفرانس‌های دانشگاهی مورد غفلت است

اردبیل- نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که استفاده از نتایج علمی کنفرانس های دانشگاهی مورد غفلت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، صدیف بدری بعد از ظهر پنج شنبه در سومین کنفرانس ملی تازه های سلولی و مولکولی در اردبیل تصریح کرد: با وجود اینکه کنفرانس های متعددی در دانشگاه ها برگزار می شود اما استفاده از یافته های آن ها مورد غفلت است.

وی افزود: متاسفانه بین صنعت و دانشگاه شکافی به وجود آمده و امید می رود فاصله بین صنعت و دانشگاه به منظور رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه رفع شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نیاز امروز کشور برگزاری سیمنارهای علمی است و عدم حضور مدیران در کنفرانس های علمی پذیرفتنی نبوده و مایه تاسف است.

بدری با بیان اینکه مجلس توجه ویژه به یافته های علمی دانشگاه ها دارد، ادامه داد: در برنامه ششم توسعه از محل صندوق توسعه ملی اعتبار مناسبی برای پژوهش و تجهیزات سخت افزاری و آزمایشگاهی دانشگاه ها پیش بینی شده است.

وی یکی از دانشگاه های موفق در کشور را دانشگاه آزاد اسلامی دانست و افزود: دانشگاه آزاد با تامین هزینه و درآمد خود یکی از نهادهای موفق اقتصادی و مدیریتی مثال زدنی است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این در حالی است که اغلب مدیران صرفا هزینه می کنند و همین رویکرد از موانع توسعه سرمایه گذاری در کشور است.

به گفته بدری در حال حاضر ضروری است رشته های بین بخشی در دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه ها ایجاد شود تا زمینه اشتغال نیز برای فارغ التحصیل فراهم شود.

وی عدم سازگاری نیاز بازار کار با مدارک دانشگاهی فارغ التحصیلان را از آسیب های جدی امروز جامعه ایران دانست و بیان داشت: هر رشته دانشگاهی که منجر به اشتغال و توسعه فن آوری شود مور حمایت است.

کد خبر 4118962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha